tirsdag den 23. marts 2010

London Baby...

Jeg er begyndt at udvide min horrisont, hvad angår at søge job i udlandet. Jeg elsker København, men jeg tror det er ved, at være tid til, at skifte græsgangene ud og tilbringe et par år uden for Danmarks grænser. Jeg er jo lige blevet færdig med min uddannelse, og for første gang er der ikke noget der binder mig her længere.
Derfor er jeg begyndt at søge job i bl.a. London. Jeg gik ind på Drapers hjemmeside, som er en stor online jobportal inde for modebranchen in London. Jeg har søgt en del kreativ indkøber jobs, og har også fået en del tilbagemeldninger. Så derfor måtte jeg fluks flyve der over for, at gå til nogle jobinterviews. En af dem var bl.a. ved det eksklusive taske mærke Meli Melo. Jeg valgte efterfølgende at bruge et par dage derover, hvor jeg boede hos min veninde Carina Andersson, som jeg gik på Herlufsholm sammen med.
Det endte med at blive et par rigtig hyggelige dage med.



Carnaby Street

Fish & Chips

Lunch med Carina

Liberty butikken på Great Marlborough street. Jeg brugte det mest af dagen her,
da mit job interview var på Hilton Courthouse hotel

Liberty

Liberty er nok mest af alt kendt for deres meget
eksklusive metervarer og fraverige prints.


Et udsnit af de skønne varer der kan købes hos Liberty


Liberty har nu også fået en fantastisk vintage afdeling, hvor man kan
finde velbevarede skønne couture kjoler, tasker og sko i mærkerne
Chanel, Louis Vuitton, Hermes, Dior etc.Her prøver jeg en Chanel
blazer fra 1998 på, yderst fin og right now,til den nette pris af 1350 pund.
En ret rimelig pris endda.

Jeg boede hjemme hos min venide Carina og hende kæreste Michael på Hollow Road.
Her var der direkte udsigt over Arsenal stdium.

Tube stationen på Holloway Road

Da Carina læser til designer, tog vi en inspirations tur til Shepards Bush,
hvor der findes uendelig mange små tekstil butikker, hvor man kan købe
vidunderlieg stoffer til en 3. del af prisen. Det er klar, at man skal "prutte"
om prisen, når mand handler i dette indiske præget kvarter - det forventes næsten.

Endnu et billede af de smukke farver der præger tekstil butikkerne i Shepards Bush

Det overdådige luksus indkøbs center Westfield - og en rigtig glad Carina.

Det skønne " leben" i Westfield.

Den slående arkitektur i Westfield, og forneden en forfriskende Champagne bar.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar